Treningi w okresie jesiennym – ważne informacje!

W związku ze zmianą warunków pogodowych proszę o dostosowanie ubioru dzieci. Obowiązkowo każdy zawodnik musi posiadać: koszulkę termo, dres klubowy, ortalion/kurtkę przeciwdeszczową, czapkę oraz rękawiczki.
Proszę zapoznać się z poniższym tekstem. Kilka faktów odnośnie aktywności na świeżym powietrzu zaczerpniętych z różnych źródeł.
  • Światło słoneczne, zmiany temperatur i świeże powietrze przyczyniają się do wzmocnienia zdrowia naszego organizmu.I tu pada pierwszy mit, że w czasie niepogody dziecko się rozchoruje trenując na zewnątrz.
  • Trening na świeżym powietrzu bardzo wzmacnia odporność organizmu, który jest silniejszy w walce z różnymi infekcjami, zwłaszcza tymi jesienno-zimowymi.
  • Nie należy się także bać chłodniejszych temperatur. Hartowanie powoduje wzrost przemiany materii, pomaga zwalczyć zmęczenie oraz poprawia ukrwienie skóry.
  • Aktywność na świeżym powietrzu wymusza na nas zwiększenie koncentracji oraz mobilizacji – dzięki tym czynnikom dzieci stają się bardziej wytrwali jako sportowcy.
  • Badania niemieckich naukowców wykazały, że powietrze w pomieszczeniach zamkniętych jest aż o 60% bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz (jeśli nie ma smogu). Wpływa na to głównie brak wilgotności, kurz, klimatyzacja i mniejsza cyrkulacja powietrza.
  • Badania wykazały również, że trening na świeżym powietrzu wpływa znacznie bardziej korzystnie na zmniejszanie negatywnych odczuć jak gniew, depresja, stres, czy ogólne zagubienie w porównaniu do treningu wewnątrz pomieszczeń.
  • Dzieci przebywające regularnie na świeżym powietrzu są zdrowsze, odporniejsze, lepiej śpią.
  • Trening na świeżym powietrzu w temperaturze ujemnej (nawet do -18 stopni Celsjusza wg FIS) jest wskazany. Niewskazane jest długotrwałe trenowanie w wysokich temperaturach, gdzie może dojść do odwodnienia i przegrzania organizmu.